Have a good thursday

Helou,

Päivän pyörälenkin maisemat

Meillä oli tänään siivouspäivä! Tiedän että työpäivän jälkeen imuri on viimeinen asia mikä tulee mieleen, mutta AAH ETTÄ kun on sitten viikonloppuna ihanaa kun on puhdas koti ja siitä saa vaa sitten nauttia.

Arkea ja kodin kunnossa pitoa helpottaisi:
1. Jos omistaisi tiskikoneen
2. Jos olisi isompi jääkaappi

Meiän talossa täysi siivoomattomuus on vieras käsite. Meiän kämpässä ei nimittäin ole astianpesukonetta. Meillä on kaksi liikkuvaa tiskikonetta, jotka on vuorotellen käynnissä silloin, kun tiskivuori alkaa turhauttaa. Mutta siihen kyllä tottuu ja se on jopa ihan kivaa joskus. Vähän musiikkia taustalle niin ei se niin kamalaa ole.

Tokaksi, meillä on siis maailman pienin jääkaappipakastin. Jääkaappi on vielä ihan siedettävä, kunhan käy useasti kaupassa, mutta pakastin on aivan liian pieni.😓 Meidän pakastin on pieni jäinen lokero, ja sehän on sitten täynnä pelkkiä marjoja. Eli meillä ei syödä pakasteruokaa. Onneksi ei iso menetys, mutta jäätelö vois olla mieluinen pakastimen täyte...😏 Marjat on mulle niin tärkeitä, että voisin vain niitä varten hankkia arkkupakastimen, kunhan keksisin sille järkevän paikan.


Sit kun nyt meitä onki kaks täällä kämpässä nii pitää sopia yhteisiä paikkoja tavaroille. Silloin kun asuin yksin saatoin maanantaina ottaa sakset keittiön laatikosta ja seuraavana päivänä niiden paikka olikin yöpöydän laatikossa. Nyt juttu ei toimikaan niin...
Poikaystävääni ärsyttää eniten kun säilytän kuivashampootani ja muita purnukoitani tv-tasolla tv:n edessä. Ei niiden virallinen säilytyspaikka siinä ole mutta aamuisin ne kulkeutuu kuin itsestään kylpyhuoneesta olohuoneen peilin luo, joka nyt sattuu olemaan television vieressä. Teen sen automaattisesti joka kerta. Pitäisi aivopestä itseni että ymmärtäisin että purnukoiden paikka ei ole television näytön edessä. Mutta olen vain ihminen ja teen inhimillisiä virheitä.😇
Varmaan jokaisella on omat opitut tapansa. Niihin on vain tottunut eikä niihin itse kiinitä huomiota.

Mun henkilökohtainen mielipide on se, että koti voi olla puhdas ja siisti vaikka tavaroita olisi esillä. Tämä johtuu varmaan osaksi mun sisäisestä hamstraajasta. Mä siis säästän kaiken. Tavarat joita joskus voisin kuvitella tarvitsevani varastoituvat kaapin pohjalle. Vaikka niitä joskus tarvitsisinkin en niitä muun roinan alta löytäisi.
Rakastan kirjoittaa ja siksi minulta löytyy tuhansia irtonaisia lappuja laatikoista, joissa olen jotain säästämisen arvoista joskus pohtinut tai keksinyt. Toivottavasti tämä bloggauksen aloittaminen vähentää papereiden määrää laatikoissani!
Aika ajoin sit käyn läpi mun säästöjä ja karsin turhia esineitä pois. Yks huvittava esimerkki mun säästelijäisyydestä on, kun pienenä sain joululahjaksi sellaisen setin missä tuli mukana tarroilla liimattavat tekokynnet. Olin ehkä eskarissa silloin ja ne oli siis ihan tarkoitettu lapsen sormille. Mä sitten aattelin että ne on niin hienot että säästän ne myöhempää käyttöä varten, sit ku oon vähän isompi. Noh... mites kävikään, vähän isompana ne ei enää sit ollukkaan niin upeat. Sitten mulla on kans kirjeenvaihtopaperia ja kuoria älyttömästi, koska niitä piti säästellä, kun ne oli niin hienoja. Mutta mitäpä sitä enää tekisin Helinä Keiju paperilla. En myöskään ole kehdannut virallisia papereita toimittaa Nalle Puh kirjekuorissa. Eli ei kannata kaikkea säästellä.😂
Nyt sitä vanhetessa oon itsetietoisesti rajottanu hamstraamista. Tiettyjä asioita on kiva säästää, mut jotain mitä en tarvi nyt, en luultavasti tarvi myöhemminkään.




Kommentit