Kevät kiire

My brain has too many tabs open



Tälle keväälle on riittänyt tekemistä. Kouluhommat ovat kuluttaneet energia varastoni ihan loppuun.  Nyt kuitenkin minulla alkoi kauan odotettu kesäloma ja suljen mielestäni kaikki stressiä aiheuttavat asiat!! 




Tämä kevät ei ole ollut poikkeuksellinen,
keväät ovat aina kiireisiä. (Paitsi silloin kun oli pieni ja vikoilla kouluviikoilla vaan askarreltiin, pidettiin liikuntapäiviä ja harjoiteltiin kevätjuhla esiintymisnumeroita😉). Tuntuu että kaikki hommat kasaantuvat keväälle. Ainakin näin opiskelijan näkökulmasta, kun tentit ja muut palautettavat työt ryhmittyvät vikoille viikoille. Kiireisen kevään jälkeen lomailu tuntuu kuitenkin entistäkin ihanemmalta ja rentouttavammalta. Toivon että toukokuun helteet jatkuisivat kesä- heinäkuulle asti. Olisi ihanaa saada nauttia auringosta. Auringosta ihminen saa niin paljon energiaa, positiivisuutta, vireyttä ja tietty rusketusta!😎😍




Lohdutan itseäni myös sillä, että tämä kevät ei kuitenkaan ollut yhtä kiireinen kuin viime kevät.
Kirjoitin keväällä 2017 itseni ylioppilaaksi ja sen lisäksi valmistauduin pääsykokeisiin.



Ylioppilaskokeiden jälkeen ei ehtinyt rentoutua. Lukumaratonin jälkeen seurasi uusi lukumaraton. Parasta pänttäämisessä oli se kun se loppui. Olo oli vapaa ja helpottunut. Kirjoitusten ja pääsykokeiden jälkeen lähdin ulkomaille rentoutumaan viikoksi poikaystäväni ja hänen perheensä kanssa! Irtiotto arjesta oli todella tarpeen!


Ayia Napa oli kyllä huippu lomakohde!
Kirkkaat vedet ja aurinko, muuta ei tarvita!






















Loman jälkeen alkoi tuloksien odottelu ja se oli tuskastuttavaa. Minulla oli tosi paljon motivaatiota saada opiskelupaikka. Itseäni ahdisti ajatuskin paikallaan junnaamisesta ja koin välivuoden uhkana enkä mahdollisuutena. 


Kun vihdoin kesä-heinäkuun vaihteessa menin katsomaan onko opiskelupaikka tullut, minua hirvitti. Luin ekat rivit pariin otteeseen ennen kuin tajusin että pääsin kouluun. Olin innoissani. Lukeminen ei ollutkaan turhaa. 

Muutto Ouluun koittikin sitte nopeasti. Olin lukion ohella töissä ja jatkoin työntekoa muuttopäivään asti. En ehtinyt jännittämään uutta kotikaupunkia saati sitten uutta koulua. Muutin päivä ennen koulun alkua Ouluun. Lähdin kouluun avoimin mielin. Minulla ei ollut ennakkoluuloja eikä odotuksia. Ajattelin että ensi vuonna haen jonnekkin muualle jos tämä ei nappaa. Opiskelu optometrian tutkinto-ohjelmassa osoittautuikin erittäin monipuolisiksi. Kurssitarjontaan kuuluu kaikkea silmän anatomiasta linssien hiomiseen.  Minulle vahvistui nopeasti, että olen opiskelemassa oikeaa alaa. Odotan työelämään pääsyä innolla.


Koko viime syksynä tapahtunut muutos oli mulle valtava. Olen ylpeä itsestäni että uskaltauduin tähän muutokseen. Aluksi tuntui turvattomalta ja yksinäiseltä. Onneksi läheiset olivat puhelinsoiton päässä. Koulusta tietysti löytyi kavereita, mutta kaipasin silti läheisiäni Vaasassa. Kävin ensimmäisen puoli vuotta joka viikonloppu kotona, nykyään käyn paljon harvemmin. Nyt, lähes vuoden jälkeen Oulu tuntuu jo kotoisalta ja viihdyn täällä yllättävän hyvin. Kannatti siis heittäytyä rohkeasti uuteen ympäristöön. Ei sitä tiedä ku kokeilemalla mikä se oma juttu ois!


Hauskaa keskiviikkoa!













Kommentit