Muuttokuume

Toisilla on koirakuume, hääkuume, matkakuume tai vauvakuume, mutta arvaatkaapa mitä, minulla on muuttokuume! (Ja salainen koirakuume😝). Haluaisin niin kovasti kivan oman näköisen kämpän, josta olisi sopivat välimatkat kouluun, kuntosalille sekä keskustaan.

Mulla on myös kauhea sisustusvimma ja olen uhkaillut lukea vielä jonain päivänä itseni sisustussuunnittelijan koulutuksenkin. Saa nähdä mitä sitä parin vuoden päästä sitten tämän optometrian koulutuksen jälkeen ajattelee ja kerkeää, mutta tällä hetkellä ajatus houkuttelee. Rakastan sisustusohjelmia, -lehtiä ja kauniita huonekaluja. Olen itse kaikkea muuta kuin minimalisti ja mulla olisi kauheasti ideoita, millaisen kodin tulen haluamaan. Jotain uutta, mitä muilla ei ole.

Ala-aste ikäisenä istuin iltaisin äidin kanssa katselemassa sisustusohjelmia oma luonnos lehtiö sylissä. Lehtiöön raapustin muistiinpanoja ja piirsin inspiroivia sisustus ja arkkitehtuuri ratkaisuja. Halusin olla isona sisustusarkkitehti tai omistaa oman sisustusliikkeen, joka olisi täynnä kauniita esineitä, materiaaleja  sekä huonekaluja. Haaveita tuli yläaste iässä lisää, mutta ehkä tuo lapsuuden ensimmäinen urahaave viäläkin houkuttelee jossain takaraivon perukoilla.

Luin myös paljon sisustuslehtiä lapsena (lue: katselin sisustuslehdistä kuvia) ja leikkasin niistä irti kauniita huonekaluja sun muita ja kokosin kollaaseja paperille. Se oli super hauskaa. Vanhempani myös ottivat minut aina mukaan sisustusliikkeisiin ja tapettikaupoille. Kun muutimme ollessani ala-asteen toisella luokalla, oli ihanaa saada suunnitella oman huoneen sisustus ja ylipäätään seurata koko talon sisustamista. Ja mulla olisi tällä hetkellä just kaipuu saada sisustaa kunnolla.




Sisustuksessa minulle pienet yksityiskohdat ovat todella tärkeitä. Juurikin yksityiskohdilla saadaan asunto näyttämään kodilta. Kaunis lattia ja seinät ovat tietysti kaiken pohja, mutta se ei yksin riitä. Jokainen kerros on tärkeä.

Mun ihan seuraavia hankintoja kotiin on uusi sänky. Ei pelkästään visuaalisista syistä, vaan ihan sen takia ettei niskat olisi jumissa aina yön jäljiltä. Hyvä sänky vaikuttaa ihmisen uneen ja hyvinvointiin suuresti.

Olemme kuitenkin poikaysäväni kanssa lykänneet sängyn ostoa juurikin muuttohaaveiden vuoksi. Emme ole vielä kuitenkaan löytäneet meille sopivaa asuntoa, vaikka kaikki nämä helle yöt kun ei illalla tule uni, on käytetty asuntoa etsien. Meillä ei onneksi ole kiire, odotamme kunnes löydämme meille sopivan asunnon. Asunnon löytymistä odotellessa selailen Pinterestiä ja haaveilen kauniista sisustuksista, sekä tallentelen itselleni inspiroivia sisustus ideoita.



Kommentit