Aamuihmisenä enemmän päivästä irti


Olen 100 prosenttisesti aamuihminen, olen aina ollut. Muun perheen vielä nukkuessa, itse olen aina kerennyt käymään lenkillä ja syömään aamupalan. Rakastan omaa aikaa ja raikasta ilmaa aamuisin. Ilman aamupalaa ei päivä lähde käyntiin ja jos nukun myöhään, olen vain kiukkuinen. Kuulostaako heprealta vai onko muita aikaisten aamujen ystäviä.

En ole mitenkään erityisen ahkera, mutta jos jotain olen päättänyt tehdä, sen teen. Kiitos eilis illan päätöksen mun oli siis helppo nousta aamulla sängystä aamulenkille. Jos en olisi sitä päättänyt etukäteen, olisin hyvällä omalla tunnolla jäänyt sänkyyn nauttimaan lämmöstä ja kiireettömyydestä, mutta ei aamulenkkikään huono idea ollut, päinvastoin.

Rakastan aamuja, varsinkin näitä kiireettömiä, kun minulla on aikaa ja energiaa touhuta ja käynnistää päivä hoitamalla mahdollisimman paljon kaikkea, mihin illalla en kykene. Aamulenkin jälkeen oli aivan ihanaa nauttia aamupalasta tenttiin lukemisen ohella, siivoilla musiikin soidessa taustalla ja valmistautua tulevaan päivään.



Miten pääsen ylös sängystä aamulla:

1. Menen usein melko aikaisin nukkumaan. En viihdy iltaisin tv:n ääressä ja pyrin välttämään puhelimen räpläämistä iltaisin, näin helpotan nukkumaan menoa.

2. En todellakaan voi juoda kahvia iltaisin. En tiedä kuvittelenko vain vai reagoinko oikeasti niin voimakkaasti kofeiiniin, haha.

3. Suunnittelen jo illalla miten aamuni käytän, näin en jätä itselleni valinnan varaa, miten aamuni käyttäisin, vaan minulla on jo selkeä visio. Valmiiksi suunniteltu on jo puoliksi tehty. 😉

4. Venyttelen aamulla hetken ennenkun singahdan pystyyn. Ulkoilu on parasta aamuisin, mieluiten niin aikaisin, ettei aamuruuhkaa näy, vaan kaikkialla on rauhallista ja hiljaista.

5. Aamupala, mieluiten puuroa ja vettä, sen jälkeen on energiaa vaikka mihin.


Kaikki energia on tosiaan tällä hetkellä tarpeen, sillä meillä on muutto urakka käynnissä. Kaikki tavarat on saatu uuteen asuntoon, vielä kun jaksettaisiin purkaa tavarat omille paikoilleen ja etsiä ruokapöytä ja tv taso. Tänään ravattiin kaikki huonekalu liikkeet, mutta sopivia ei löytynyt, taidamme siis siirtyä netti shoppailun puolelle.


Kommentit