Kuulumisia

Alkaneeseen lokakuuhun on mahtunut niin positiivista kuin negatiivistakin. Hehkutin syksyn ihanuutta ja joo, onhan syksy ihana vuodenaika, mutta myös hyvin hyvin kiireistä aikaa. Olen kyllä tuskastellut koulun kanssa moneen otteeseen, kun ei se aika vaan riitä kaikkeen, vaikka kuinka ahkera olisikin. Olen nauttinut tietyllä tavalla tästä kaikesta tekemisen määrästä, varsinkin kun nyt on töitäkin, mutta välillä pysähdyn harmittelemaan, kun on koko ajan kiinni koulutehtävissä, ensiviikollekin olisi kolme tenttiä... Olen kuitenkin välillä saanut irtiottoja arjesta ja esimerkiksi huomenna menemme elokuviin luokan kanssa, jes lukutauko silmätautiopista.

Sitten lokakuun positiivisiin asioihin. Olen jotenkin positiivisesti yllättänyt siitä, kuinka innoissani olen ollut töistä koulun ohella. On vissiin kannattanut nuorena nyppiä käsin nurmikkoa kesätöiksi ja mitäs kaikkia muita ´paskahommia´sitä nyt onkaan tullut tehtyä, kun nyt kaikki työnteko tuntuu tosi okoolta. Hahah, joo tuo käsin nurmikon nyppiminen on kyllä oikeasti aika hirveä kokemus. Olin peruskoulun päättymisen jälkeisenä kesänä puutarhalla töissä ja siellä nypittiin ruohot käsin, kun ruohonleikkuri oli rikki ja kannettiin vettä kottikärryillä kasvimaalle, noin 1km verran (ja vedestähän loiskui yli puolet laidan yli matkan varelle).

Oon oppinut mun ekoista kesätyökokemuksista sen, että tarjolla olevaa työtä tehdään. Ei sen aina tarvitse niin super kivaa olla, kaikesta selviää asenteella. Kiva kuitenkin kouluttautua mieleiseen ammattiin, ettei tarvitse kärvistellä koko loppuelämää kyykkien puutarhan nokkospuskassa kädet rakkulalla.

Toinen positiivinen asia on mun sali innostukseni. Olen saanut rutkasti motivaatiota treeneihin ja tunnetta lihaksiin. Ihan lemppari treenini on tällä hetkellä olkapää treeni, jota ennen vihasin. Mutta nyt pari viikkoa takaperin ensimmäisiä kertoja olen onnistunut saamaan kunnon poltteen oikeaan paikaan. Kun malttaa keskittyä ja lämmitellä kunnolla niin pikkuhiljalleen alkaa onnistumaan.


Odotan sitä lokakuun lämpöaaltoa tänne Ouluunkin. Talvitakki ja pipo yhdistelmällä on menty nyt parisen viikoa ja ensi lumet koettu, joten pikku lämpö piikki tekisi hyvää.



Kommentit